arrow_drop_up arrow_drop_down
20 mei 2020 

De basis van een gezonde huid – deel 2

In mijn eerste deel over ‘dé basis van een gezonde huid’ vertelde ik je over magnesium en vitamine D3 en dat deze essentieel zijn voor jouw vitaliteit en stralend uiterlijk. In dit blog geef ik je de informatie over 2 stoffen welke ook essentieel zijn in jouw basis suppletie.

Vitamine K2

Naast magnesium en vitamine D3 is vitamine K2 de derde stof welke naar mijn mening absoluut thuishoort in jouw basissuppletie.

Vooral de laatste jaren is vitamine K2 in de wetenschappelijke belangstelling. Kees Vermeer van de universiteit van Maastricht, laat zien dat bijna iedereen kampt met een tekort aan vitamine K2. Met de kennis dat vitamine D3 het calcium vanuit de darm de bloedbaan intrekt, wil je vervolgens natuurlijk wel dat de mineralen op de juiste plaats geparkeerd worden. Dat parkeren doet vitamine K2. Dus op deze manier zie je een mooi samenspel tussen D3 en K2. Als je dan onvoldoende vitamine K2 hebt, zie je dat je eerder mineralen afzet in de bloedvaten waardoor je bijvoorbeeld aderverkalking kunt krijgen.
Je kan zeggen dat vitamine K2 de vaatwand ontkalker en botverharder is.

Er zijn drie systemen waar vitamine K2 krachtig op werkt:

  • de bloedstolling
  • de bot huishouding
  • op een gezond hart en vaatstelsel. Je huid is van dezelfde samenstelling gemaakt als de binnenkant van je bloedvaten, dus je snapt het al……..ook vitamine K2 is daardoor onmisbaar voor een gezonde en stralende huid.

Vitamine K2 wordt voor een deel aangemaakt door darmbacteriën die vooral samen hangen met gefermenteerde voeding welke wij als moderne mens steeds minder binnen krijgen.
De beste concentratie die je kunt nemen is 45-200 mg per dag.

De 4e en de laatste stof is omega 3

Wij zijn als mensen intiem verbonden met het water. We zijn veredelde waterdieren kan je gerust stellen. Water gaf zekerheid aan voedsel, het land niet. Denk aan zeegroenten, schaal/schelp dieren en vissen.

Dit zien we ook terug aan de vetzuur samenstelling van ons brein, deze heeft namelijk dezelfde vetzuursamenstelling als die van zeedieren.
De mineraalsamenstelling van ons bloed is hetzelfde als de mineraalsamenstelling van ons zeewater, en dat is geen toeval! Wij zijn dus intiem verbonden met de zee.

Omega 3 heeft vele positieve effecten op ons systeem, eigenlijk een positief effect op iedere cel! Als je dat nader bekijkt is de cel de kleinste eenheid in ons lichaam en daarvan hebben we er miljarden in ons lijf. Waarbij het van essentieel belang is dat we deze goed beschermen, voeden en herstellen.
Iedere celwand is opgebouwd uit vetzuren en deze celwand moet een goede concentratie omega 3 bevatten, om hem flexibel en gezond te houden. Zodat afvalstoffen uit de cel kunnen en voedingsstoffen erin.
Als onze cellen flexibeler zijn betekend dat, dat de receptoren beter op onze cellen aansluiten en de ‘antennes’ dus gevoeliger zijn. Wat betekent dat onze cellen onderling goed kunnen communiceren.

Ook voor ons brein zijn omega 3 verzuren belangrijk, ze zorgen voor een goede celcommunicatie. Ook voor een gezond hart en vaatstelsel, ons immuunsysteem, spierstelsel en voor een elastische, egale en stevige huid is omega 3 belangrijk.

Omega 3 verkleind de ontstekingskans. Ontstekingen zetten we aan door omega 6 vetzuren, welke we in veel te grote getale binnen krijgen uit onze voeding. Deze omega 6 vetzuren zijn te vinden in pakjes, zakjes en gefrituurd voedsel, het is dus van groot belang het gebruik hiervan te beperken.

We hebben massaal een chronisch tekort aan omega 3 verzuren. Hoe wij dat weten? Wij voeren hiervoor al 6 jaar testen uit. Dus  preventief inzetten heeft altijd mijn voorkeur. Daarom adviseer ik 3 maal per week vette vis te eten en 500 mg omega 3 aan te vullen.
Eet je geen vette vis, dan kun je 900 mg omega 3 per dag innemen.

Vergeet de basis niet!

Deze 4 essentiële bouwstoffen; magnesium, vitamine D3, vitamine K2 en omega 3 zijn een super krachtig kwartet voor;

  • Meer energie
  • Sterker immuunsysteem
  • Mooiere huid
  • Minder ontstekingen
  • Ondersteunend bij goede hormoon balans

Natuurlijk is het belangrijkste basisadvies nog altijd om 500 gram groenten per dag te eten en aan te vullen met suppletie. Vind je het eten van 500 gram groenten per dag lastig? Neem dan eens een kijkje bij onze Frecious slowjuice sappen, pure gezondheid uit een flesje, zonder toevoegingen en conserveringsmiddelen.
Daarnaast is het raadzaam om dagelijks voldoende te bewegen, goed te slapen, zeker ook te ontspannen en spiritueel te groeien.

Wij zijn graag jouw gids

Hoe zou het zijn als je in staat bent om betere keuzes te maken? Alles start met de juiste informatie. Stap twee is toepassing, want kennis zonder toepassing is niets waard.
Met ons gratis 1 op 1 consult en kennismakingbehandeling zijn wij graag jouw gids naar een mooier en gezonder leven. Reserveer hier jouw gratis 1 op 1 consult en ontvang mijn 10 gouden leefstijladviezen voor een mooier en gezonder leven.

Over de schrijver
Kitty Scherff is Huidexpert, een autoriteit op het gebied van natuurlijke Anti-Aging methoden voor Huid, Haar en Lichaam! Wat begon ruim 20 jaar geleden met enkel huidbehandelingen, is inmiddels ontwikkeld tot haar eigen Inner Health Beauty Concept. Met Trends&Lifestyle wordt er samengewerkt met de allerbeste ondernemers! De aandacht is daardoor gericht op alle aspecten van een gezonde levensstijl, zodat je het meest optimale resultaat bereikt.
Reactie plaatsen

GRATIS EBOOK: 

DIT VERTELLEN FABRIKANTEN 

JE ECHT NIET


-HET BEST BEWAARDE GEHEIM IN 

ANTI-AGING-

- Waarom je niet alle indianenverhalen moet geloven die je hoort

- Welke 12 ingrediënten je echtmoet vermijden in reinigingsmelk

- Waarom een gezonde levensstijl bijdraagt een een stralende huid

- Wat het verschil is tussen huidverzorging, huidverjonging en anti-aging.

Ebook Trends&Lifestyle
We maken gebruik van cookies